Back
2008 Luxin Madman's Diary 魯迅・狂人日記 
Company Profie 参加劇団紹介


.
●Grass Stage  Shanghai    
●Body Phase Studio Guling Street Theater  
Tom J  

   Grass Stage 草台班  

Grass Stage (草台班) is an applied theatre group in Shanghai. Being active ever since the beginning of 2005, writer and theatre practitioner Zhao Chuan is responsible for regular activities and the creative stuff of the group. “The grass stage” originally refers to amateur theatre group performing during farming break, wedding, funeral and festivals in China. They intentionally chose that name to remind ourselves to keep the grassroots spirit. Since the formation of their group, they have sparked considerable amount of theatrical energy among people outside the regular theatre production in which being employ or commissioned seems to be the only legitimate way to start a production.

The members of Grass Stage meet every week. The independent power of the community is valued and cherished. Based on this philosophy, they discuss social issues, organize workshops and undergo the process of creation together. In recent years, they have kept the practice of group creative work and help arrange people’s theatre groups from overseas to stage performance in Shanghai. Their works include
Squat,
Madman Story, 38° Parallel Still Play, 38°Parallel in Taipei etc., and they have been performing so far in China, Taiwan, Hong Kong and South Korea.

 1967 年上海生まれ。彼は、劇場で働きながら、作家、アーティストとして活躍。小説、戯曲、映画台本や批評を著すとともに、いくつかの演劇を演出してる。:Madmen Story (2006), 38th Parallel in Taipei (2005),Black Hole 3 (2005),and The Face of Toilet (2002) etc.これらの作品は、中国本土、台湾、香港と韓国で公演される。彼は、上海劇場グループグラスStage の創立メンバーとなり、2 つの公演を発表。Yuan YangHu Die (The Mandarin Ducks and Butterflies) in 2003 and He Wo Qu Ou Zhou (Go with Me to Europe) in
2006;他、中国現代芸術史に関する三つのエッセーを1995、2000 と2004 年に著している。彼は台湾で名声あるLian He Wen Xue(Unitas)の新作家賞を受賞。近年は中国本土や台湾の主要新聞や芸術雑誌などにコラム等を執筆している。

 

 

Members will travel to Tokyo from Grass Stage (Shanghai)Grass Stage

 导演/ 赵川                                       Director: Zhao Chuan
演员
/ 陈呈、吴梦               Actress: Cheng Chen, Wu Meng

 赵川是位作家、艺术评论家和戏剧工作者。他近年通过与同仁于2005年在上海创立的“草台班”,致力推动中国民间立场戏剧。他引导下的这个注重自我教育和集体性的工作团队,激发起非戏剧领域人士的剧场能量,策划非利的戏剧演出及国内国际互动。他是草台班相关理论和实践活动的主要策划者。他们的剧场作品已在中国大陆、香港、台湾和韩国演出。这些并是赵川艺术批评活动的延伸。在他创立草台班之前已有相当深厚的文学基础,曾荣获包括台湾联合文学小说新人奖等多项海外文学奖项。他常年为多家海内外媒体撰写文化艺术评论等,在中国美术学院及纽约大学上海中心客座讲授当代艺术史及戏剧实验课程。出版小说、当代艺术论述和随笔集等多种,编导剧场作品包括《蹲》、《狂人故事》、《三八线系列》和《厕所的脸》等。

Zhao Chuan, he is a writer, critic and theatre worker. In resent years, he devotes most of his time and energy into a local theatre group Grass Stage founded himself with the others in Shanghai in early 2005. Under his guides, this non commercial, self educated and collective theatre group was focused much attentions in the economical booming China, for their fresh thinking of against the conventional mode of theatre production and valued independent power from the mass community. He is mastermind both in theory and practice of the group’s social activates and their productions performed in Mainland China, Hong Kong, Taiwan and Korea. These efforts carry out and extend Zhao Chuan’s culture criticism from mass print medias. Before the establishment of Grass Stage, he already has very strong literature and arts background, was awarded Taiwan's prestigious Lianhe Wenxue (Unitas) New Fiction Writer's Prize in 2001 and received other Awards. He still writes arts columns and regularly publishes in major newspapers and art press in Mainland and Taiwan, teaches at the New York University in Shanghai and guest lectures in the China Art Academy. He has published two novels, three anthologies of essays and a book in Chinese contemporary art history. His theater pieces including Squat (playwright and director), Madmen Story 2007(collective playwrighting, director and actor), Madmen Story (collective playwrighting, director), Black Hole (playwright), 38th Parallel in Taipei (playwright and director), 38th Parallel Still Play (collective playwrighting, co-director and actor) and The Face of Toilet (playwright, director and actor) etc.

チャオチュウアン、彼は作家、批評家と劇場労働者です。近年彼は、2005年前半に上海で他の仲間と創設した地方劇団に多くの時間とエネルギーを注いています。彼のガイドの下で、演劇制作の従来の方法と大衆地域社会から離れた重要な権力に抵抗する斬新な思考のために、この非商業的な、自己啓発で集合的な演劇グループは、経済的な急成長している中国にて多くの関心を集めた。彼は、中国本土と香港と台湾における劇団の社会活動と作品制作における理論と実践の立案者である。これらの努力は、大量の印刷mediasからチャオチュウアンの文化批評を生み出し、延長します。グラスStageの設立の前に、彼がすでに非常に強い文学と芸術背景を持つこと、台湾の名門のLianhe WenxueUnitas)を与えましたニュー2001年にFiction Writerの賞、そして、容認されている他の賞。彼はまだ芸術コラムを書いて、中国本土と台湾での主要な新聞と芸術新聞において定期的に公表しています。、また上海のニューヨーク大学で教え中国芸術アカデミーで客員講師をしている。彼は2つの小説と3つのエッセイ集と中国の現代美術史において1つの本を出版している。Squat(脚本家とディレクター)を含む彼の劇場部分、Madmen Story 2007(総体的な劇作、ディレクターと俳優)、Madmen Story(総体的な劇作、ディレクター)、ブラックHole(脚本家)、台北(脚本家とディレクター)の第38Parallel、第38Parallel Still Play(総体的な劇作、共同指揮者と俳優)とToilet(脚本家、ディレクターと俳優)その他のFace

陈呈八十年代出生于常州,现于上海大学编导专业就读。个人创作作品《某》在上海、杭州等地演出。

Cheng Chen is born in Changzhou. She is studying in the Department of Film and Television Arts in School of Film and Television Technology in Shanghai University.Her solo show MOU performed at Shanghai and Hangzhou in 2008.

吴梦八十年代生于苏州,艺术家、自由撰稿人,平面设计师。草台班初创成员,曾参与创作演出《38线游戏》、《台北三十八度线》、《狂人故事》、《狂人故事,之私元年升级版》等戏剧作品。单人创作“我的苏州”系列作品之《只是吃》、《水上花》在上海、杭州,韩国首尔、光州等地演出。

Wu Meng grown up in Suzhou, is an artist, freelance writer and graphic designer. She is the founding member of Grass Stage theatre group in Shanghai. She’s collective playwright and actress for Madmen Story 2007, Madmen Story, 38th Parallel in Taipei and 38th Parallel Still Play etc. Her solo performance Flower in the Water and Eat Only had performed in Shanghai, Hangzhou and Seoul, Gwangju in Korea. 

l  草台班简介                                                

草台班是在上海发起的民间剧场实践团体,也是大陆目前日益引起关注的民间剧社。2005年初开始活动,目前由作家、戏剧工作者赵川主持日常活动和创作。草台班原指农闲时在婚丧嫁娶或节庆庙会上助兴的业余班子,是同仁们对保持民间色彩的鞭策。从创立初,草台班已激发起不少非戏剧领域人士的剧场能量,做非牟利的平民戏剧,破除看似已成定局的雇佣式剧场生产方式,寻找更富理想的戏剧和民间生活形态。成员们每周聚会,倡导民间自主能力,推进社会议题讨论、表演工作坊和集体创作等。近年连续以集体创作方式排演作品,并协助海外民众团体到上海演出。目前由草台班直接制作演出的剧场作品包括:《蹲》、《狂人故事,私元年升级版》、《狂人故事》、《38线游戏》及《台北38度线》等,在中国大陆、台湾、香港和韩国等地进行了演出。  

Grass Stage Theatre is an applied theatre group in Shanghai. It is a people’s theatre group that is attracting more and more attraction in China. Being active ever since the beginning of 2005, writer and theatre practitioner Zhao Chuan is responsible for regular activities and the creative stuff of the group. “The grass stage” originally refers to amateur theatre group performing during farming break, wedding, funeral and festivals in China. They intentionally chose that name to remind ourselves to keep the grassroots spirit. Since the formation of their group, they have sparked considerable amount of theatrical energy among people outside the regular theatre production in which being employ or commissioned seems to be the only legitimate way to start a production.
The members meet every week. The independent power of the community is valued and cherished. Based on this philosophy, they discuss social issues, organize workshops and undergo the process of creation together. In recent years, they have kept the practice of group creative work and help arrange people’s theatre groups from overseas to stage performance in Shanghai. Their works include Madman Story, 38° Parallel Still Play, 38°Parallel in Taipei etc., and they have been performing so far in China, Taiwan, Hong Kong and South Korea.

 

l   草台班公演作品及策划推动的活动

2008
5-7月,开始个人创作社区表演计划,在浦东联洋年华社区、下河迷仓、无国界文化共同体募捐拍卖、上海大学文学之夜和杭州“灵隐·居”等处演出。
4月, 特邀水边吧江南藜果在上海非艺术中心演出《蹲》。

2007

12月,开始举办草台班之夜活动。
11月,《狂人故事,私元年升级版》在上海下河迷仓演出。
 9月,协助野战之月,海笔子和北京帐篷小组帐篷剧《变幻 痂壳城》在北京演出。
         赵川与侯晴晖在宋庄做《地──北京宋庄2007.9.22》草台班工作坊。
 7月,草台班《狂人故事,私元年升级版》前往台北牯岭街小剧场、香港2007IDEA世界戏剧及教育大会年会、广州水边吧及深圳出街展做南巡演出。在台湾参与两岸小剧场论坛

2006

9月,草台班《狂人故事》在上海下河迷仓演出。
《狂人故事》上海复旦视觉艺术学院演出并做民众戏剧工作坊。
8月,策划并参与韩国民众戏剧协会一个人的韩剧来下河迷仓演出。
《狂人故事》受全国大学生戏剧节青年论坛邀请,在北京国话小剧场演出。
7月,参与策划"东亚民众戏剧网络民众戏剧师资培训计划,派送两位成员去韩国参加为期一个月的培训和演出。
2月,协助策划台湾差事剧团《子夜天使》来上海演出,及举办民众剧场工作坊等。
1月,与香港及台湾合作《K洞·结局》的上海版演出。

2005

11月,《沸腾的社会案件》参与下河迷仓开幕活动演出。
10月,由草台班38线游戏》延伸发展成的《台北38º线》,受邀参加2005台北艺术节之台北、上海、香港三城戏剧共同体演出。
6月,草台班38线游戏》于上海下河迷仓演出。
5月,《38线游戏》作为韩国“2005光州亚洲广场戏剧节首演剧目受邀演出。

2008
May-July
Individual Theatre in Community project was initiated, and was performed in various occasions in Shanghai and Hangzhou.

Apr.
Squat was performed in Fei Contemporary Art Center in association with Jiangnan Liguo for Waterside Bar Theatre

2007

Dec.
Initiated fortnightly community culture activity Culture Outpost.

Nov.
Madmen Story 2007  was performed at Downstream Garage in Shanghai

Sept.
Supported Haibizi’s Tent Theatre’s performance in Beijing.
Zhao Chuan and Hou Qinghui facilitated workshop at Songzhuang, Beijing.

July.
Madmen Story 2007 was performed at Guling Street Avant-garde Theatre in Taipei, Hong Kong Fringe Club in 2007IDEA, Waterside Bar Theatre in Guangzhou and Outlook in Shenzhen.
Participated at “Mainland and Taiwan Small Theatre Forum” in Taipei.

2006
Sept. 
Madmen Story was performed at Shanghai Downstream Garage.
Madmen Story was performed at the Shanghai Institute of Visual Arts. Also a workshop was organised.

Aug
Designated and Participated in the "One man's Korean Drama" by Korea People's Theatre Association at Shanghai Duoland Museum of Modern Art.
Madmen Story  was premiered at Guohua Theatre at the "Youth Forum" of 2006 Collage Theatre Festival of China. 

July 
Participated in the East Asia People's Theatre Network (EAPTN) "Trainer's Training Program", two member of Grass Stage went to Korea for one month's training and performance

Feb
Introduced and assisted Taiwan Assessment Theater Company to perform the <Midnight Angel> and run people's theatre workshop in Shanghai.

Jan
Introduced and assisted the Shanghai version of Black Hole, Ending with Hong Kong and Taiwan theatre groups.

2005 
Nov
The Hot Social Cases was performed in the official opening of "Downstream Garage"

Oct
38th Parallel in Taipei, an extension version of 38th Parallel still Play was performed at the 2005 “Tri-city, Co-body" Theatre Festival at Guling Theatre in Taipei. 

June 
38th Parallel still Play was performed at Shanghai Downstream Garage.

May 
38th Parallel still Play was performed at the opening of the 2005 Asian Madang People's Theatre Festival in Gwangju, Korea

 

BODY PHASE STUDIO (台湾)  
 

 今回作品:Black Hole(2001 version)〜1999大地震の犠牲者と台湾の歴史の幻影とが地下で待ち合わせ!
代表 Mo-lin Wang  
Zheg Zhang School 映画・演劇科卒業。中央大学日本文学科に留学。その後"Ren Jian"新聞社にて記者として働く。多くの演劇批評を手掛け、、主な著書には次のものがある。"演出家とその仕事" " 中国映画と演劇""身体と都市演劇" 1980年代から活発になる台湾の小劇場運動の中で、彼は常に大きな影響を持ち続け、台湾における演劇活動の多くの面でさまざまな論争や論説を展開している。彼の代表的な仕事の一つとして、先住民アボリジニが住む島にもかかわらず核廃棄場として管理されている、Orchids 島にて1988年、先住民の儀式と同時に行われたパフォーマンスを組織したことが挙げられる。
 BODY PHASE STUDIO
1992年設立。香港、東京、アムステルダム、シドニー、サンフランシスコ他からの芸術グループとの沢山の交流プログラムを主催してきた。1995年台湾の先住民族の言語によりギリシャ悲劇オイディプスをプロデュース、北京と台北にて公演。2000NIPAF(長野国際パフォーマンスフェスティバル)を台北にて主催。

 

2009.11 Body Phase Studio is a non-profit organization dedicated to cross-cultural exchange, founded by the artist Wang, Mo-lin in 1991.  As its name suggests, Body Phase Studio concerns itself with the body performances expressed in different cultures.  It is our wish that body languages as ways in thinking aesthetics be constructed, through dialogues and confrontation of different cultures in their experience of beauty.  For over ten years, Body Phase Studio has persisted in offering Taiwanese art communities the best presented art festivals, and has received wide recognition in the performing arts field.  Besides, we also endeavor to engage Taiwanese fringe theatre movement in the dialogues with the wider world outside Taiwan.

Body Phase Studioは1991年にアーティストの王墨林Wang Mo-ling によっ設立された、横断的な文化交流活動に専念する非営利団体です。その名前が示す通り、当活動は異なる文化に見られる身体表現に関心を持っている。美的経験を異にする文化の対話や衝突を通して、美学を思考する方法としての身体言語が構成されることを望んでいる。ここ10年間、Body Phase Studioは台湾芸術社会に最上のフェスティバルを開催し続け、パフォーミングアーツの領域で広く認められてきた。

 
2009.11 The Body Phase Studio Production and Co-production

1992 Body and History: Performance Art Festival
1993 The Body of Theatre Festival
1994 Post-Butoh Performing Art Festival
1995 East Meets West: Performance Art Festival (Taipei/Hong Kong)
1996  “1949 : If 6 Was 9” (Taipei/Marseille) (directed by Francois-Michel Pesenti)
1997-1998 “Tsou Oedipus” (Beijing/Taipei) (directed by Yinyu Lin and Mo-lin Wang)
2000 NIPAF 2000 in Taiwan
2001 “Black Hole 2” (Tokyo/Hong Kong/Taipei) (directed by Mo-lin Wang)
1st Six Sense in Performance Arts Festival
2002 “HUGO” (directed by Mo-lin Wang)
2002 1st Performance Art Workshop
2002 2nd Six Sense in Performance Arts Festival
2003 “Beyond Black Hole”(Taipei/Hong Kong/Beijing) (directed by Mo-lin Wang)
2003 Taipei International Performance Art Festival
2003 2nd Performance Art Workshop
2003 “Neouds de neige” (directed by Francois-Michel Pesenti)
2003 Butoh“Purgatory for Eyes”(directed by Rika Muto)
2003 3rd Six Sense in Performance Arts Festival
2004 “Peau d'ame” (Choreographed by by Emilie Hernandez)
2004 “A Soldier’s Pay” (directed by Mo-lin Wang)
2004 4th Six Sense in Performance Arts Festival
2005 Taipei-Shanghai-Hong Kong Drama Link
2005 Workshop with visually impaired performers ‘Le Stratégie de la taupe’
2006 5th Six Sense in Performance Arts Festival
“Knock on Heaven's Door”(directed by Francois-Michel Pesenti)
2007 6th Six Sense in Performance Arts Festival
Taipei International Performance Art Festival 2007(TIPAF’07)
2008 7th Six Sense in Performance Arts Festival
“2008.Lu Xun aka A Madman’s Diary” (directed by Hiroshi Ohashi, Tom Tong, Mo-lin Wang and Chuan Zhao)(Shanghai/Hong Kong/Taipei/Tokyo)
2009  TIPAF Theater Piece I
   2nd Guling Street Little Theatre Arts Festival

 

王墨林  Wang Mo-ling (台北)

批評家、演出家、パフォーマー。1991年、Body Phase Studioを設立後、台湾パフォーマンス芸術祭、台湾原住民言語でオイディプス公演、アジアとヨーロッパでのパーフォーマンス公演、“黒洞”シリーズを東京、中国で発表。政治・歴史への批評的活動を多彩に展開。近年前衛劇場の芸術監督に就く。著作に「中国の映画と演劇」「身体と都市演劇」など。 

Mo-lin Wang (台北)
Zheg Zhang School 映画・演劇科卒業。中央大学日本文学科に留学。その後
"Ren Jian"新聞社にて記者として働く。多くの演劇批評を手掛け、、主な著書には次のものがある。"演出家とその仕事" " 中国映画と演劇""身体と都市演劇"
1980 年代から活発になる台湾の小劇場運動の中で、彼は常に大きな影響を持ち続け、台湾における演劇活動の多くの面でさまざまな論争や論説を展開している。彼の代表的な仕事の一つとして、先住民アボリジニが住む島にもかかわらず核廃棄場として管理されている、Orchids 島にて1988 年、先住民の儀式と同時に行われたパフォーマンスを組織したことが挙げられる。


BODY PHASE STUDIO
1992 年設立。香港、東京、アムステルダム、シドニー、サンフランシスコ他からの芸術グループとの沢山の交流プログラムを主催してきた。
1995 年台湾の先住民族の言語によりギリシャ悲劇オイディプスをプロデュース、北京と台北にて公演。2000NIPAF(長野国際パフォーマンスフェスティバル)を台北にて主催。

彼は、演劇や文化に批評家、演出家、パフォーマーとして長く関わってきた。1991年、台湾国際パフォーマンス芸術祭を組織するために、Body Phase Studioを設立。1997-1998年、北京と台北で、台湾原住民族のTsou言語で、オイディプスのギリシア悲劇を脚色、制作。それ以前に、彼は3劇団を集め、浜辺の廃屋で大きな野外公演である、<October1987)>を組織し、“環境演劇”理念を実行。1988年には、台湾初の“action theater ;「ラン島の悪魔を払いのけてください」を組織する。2000200、アジアとヨーロッパにて彼のパーフォーマンスアートを提示、自ら作・演出する“黒洞”シリーズを東京、香港、北京、上海と台北で発表。他、A Soldier’s Pay (2004)Next Hour2007)を演出。2005-2008年は、前衛劇場の芸術監督に就いている。著作は、「演出家達とその作品」「中国の映画と演劇」「身体と都市演劇」がある。 

Mo-lin WANG, veteran theatre/culture critic, theater director, and performance artist, set up the Body Phase Studio in 1991 to organize the annual international performance art festival in Taiwan. In 1997-1998, in both Beijing and Taipei, he produced a version of Greek Tragedy of Oedipus in Tsou language of Taiwan aboriginal tribe. Before he founded the Body Phase Studio, he summoned three theater groups and organized the production of October (1987), a huge outdoor show in a worn-down warehouse on the beach, realizing the idea of ‘environmental theater’. In 1988, he organized Taiwan’s first “action theater”: Dispel Orchid Island’s Evil Spirit.

The years 2000-2006 saw Mr. Wang presenting his performance art in Asia and Europe and working as a writer and director of the Black Hole series presented in Tokyo, Hong Kong, Beijing, Shanghai and Taipei. Other directing credits include A Soldier’s Pay (2004) and Next Hour (2007). From 2005 to 2008 he served as the artistic director of Guling Street Avant-garde Theatre. He has published “The Directors and their Works”, “Chinese Film and Theatre”, “Body and Urban Theatre”.

 

 

>
> 1) adress of your company. or your adress is OK.
 
Body Phase Studio - 2 Line 5, Guling Street, Taipei 100, Taiwan
 
> 2) telephone number
 
+886 2 23919393
 
> 3) Director's name/ Manager's name /a liaison officer etc.
 
Lee-chun Yao (Director)
Li-zhen Zhang (Manager)
Ya-ting Tsai (Administractive assistant)
 

> 4) Names of your company. and  his/her role( actor or actress or staff or
> musician or designer etc)
 
Yu-quan Lin (Technician)
Chih-chung Cheng(Actor)
Yuen-wen Hwang(Actor)
Hao-ming Lo (Musian)

 

 
Guling Street Avant-Garde Theater
  No.2, Lane 5, Guling St., Zhongzheng District, Taipei City
TEL : (02) 2391-9393
FAX : (02) 2391-5757
Mail : guling.glt@msa.hinet.net
 
Jung Shu-Hwa, Yao Li-Qun, Shen Min-Hui Lu, Ai-Ling, Du Si-Hui, Geng Yi-Mei
 

"Clasは、香港の社会運動に文化的な面で大きな力を発揮してきた「民衆劇場」(PeopleTheater)の創立メンバーを中心に、アーティスト達の集合体として、1998年に設立された新しいアンサンブルです。――「民衆劇場」は1981年の創設以来、アジアの他の地域で同様な志向を持った劇団と交流を続け、東南アジア各地へのツアーも含む「アジア民衆劇場フェスティバル」を3回組織し、1997年にはインドのオルタナティブ・リヴィング・シアター(カルカッタ)と共同作品を創作しインドツアーを行っている。
Clashは、より香港の社会に深く根ざした地元に密着した活動を目指し、劇場ばかりではなく街頭でも、観客の自発的な参加を促す公演活動を行っている。集団は平等な共同創作の形態で運営されていて、作品には古いものと新しいものが混在し、時に衝突することもある集団の発想と個人の意識が共存する。公演では、香港及び中国の歴史や文化に基づく事柄を題材に、インプロビゼーションや身体表現、オブジェ、特殊な装置を使ったボーカリゼーション、など様々な手法を取り入れた創造的な舞台により、観客との生きた交流を創り出している。現在、外国からのアーティストや一般の人までも含めたワークショップ活動を盛んに行い、そこから生まれる公演(Playback Theater)を中心に活動している。

 

 
  Clash  

湯時康  Tong Sze Hong(香港)

1981年より香港の民主化運動を率先する演劇活動に係わる。現在、劇団Clashを設立し、企画や演出として、街頭演劇、フォーラム劇場、人形劇、車椅子ダンス、Action Theater、音楽演劇等、多岐にわたる活動を展開。アジアミーツアジアには発足より係る。最近作は、Meet with Godot (2005), 2005年、第一回香港即興演劇祭を立ち上げる。

Tong Sze Hong, (香港)Artistic Director, Clash Theatre Group
香港の社会運動に文化的面で大きな力を発揮してきた<民衆劇場>の創立(1981)から俳優として参加するとともに、1993 年まではロックバンド“BLACKBIRD”のメンバーとしても活躍。1998 年に、パフォーマー達による表現集団Clash を設立。主な出演作品に”HongKong1997”(1983)”Vote”(1985)”JuneForth”(1989)”Dairy of Psycho”(1993)”Story of Story”(1996)等。その傍ら1985-1993 に音楽活動を行う。
Asia meets Asia には’97,‘98 と連続参加、その成果としDA・M との共同公演(2000.11)を行う。2001 には香港でのAsia meets Asia2001 を主催


2000 - As facilitator, giant puppet workshop, ADA
- As curator, Actor, "Unbearable Dreams",
- As facilitator, SAORI weaving Arts project for Bui Oi School
2001 - As Artistic Director, "Impro On Inner Stories", performance, Sheun Wan Civic Centre Theatre,
- As organizer, Asia Meets Asia Theatre Festival 2001, Hong Kong
- As actor, "Impro on Children at War", at Art for Peace Day, by Art for Peace Association, Hong Kong
2002 - As facilitator, Stories Making Project Tour 2002 for Hong Kong Primary School
-As facilitator, improvise workshop for the Research and Development (R&D) Project for the
Development of Gifted and Talented Students in the Visual Arts
-As actor, "Image of Death of June Fourth", performance in concert Dizzidenza, by Artivist.
2003 As co-director, "Unbearable Dreams 2" co-production with Tokyo-based theater and Taipei-based
theater, in Tokyo & Taipei.
2004 As director, "Dreaming Landscapes", performnance of Chosen Power members in Taipei
2005 As actor , "Happy Birthday" , DA-M performance production in Tokyo
As director, "Unbearable Dream 3", performance, Studio Theatre, Hong Kong Cluture Centre
As project manger, "The 1st Hong Kong Improvised Performance Festival"
As director, "Dark Dreams", performance in Taipei
2006 As director, " Meeting with Godot", at Samuel Beckett Centennial Commemoration Festival in Taipei
 

  Tong Sze Hong, Artistic Director, Clash Theatre Group
He is one of the founders of Hong Kong People Theatre. Started performing at Hong Kong in1981. He was the member Black Bird, a rock bank between 1985-1993. He founded Clash Theatre Group, a performance collective group in 1998.

香港の社会運動に文化的面で大きな力を発揮してきた<民衆劇場>の創立(1981)から俳優として参加するとともに、1993年まではロックバンド“BLACKBIRD”のメンバーとしても活躍。1998年に、パフォーマー達による表現集団Clashを設立。主な出演作品に”Hong Kong1997”(1983)”Vote”(1985)”June Forth”(1989)”Dairy of Psycho”(1993)”Story of Story”(1996)等。その傍ら1985-1993に音楽活動を行う。Asia meets Asiaには’97,‘98と連続参加、その成果としDA・Mとの共同公演(2000.11)を行う。2001には香港でのAsia meets Asia2001を主

Theatre Portfolio
1981 - As actor/member,"1984-1997", performance by People Theatre, Hong Kong
1983 - As actor, "Hong Kong 1997", performance by People Theatre, Hong Kong
1985 - As actor, "Vote", performance by People Theatre, Hong Kong
1985-93 - as Vocalist/Er Wu, member of Black Bird, rock band, Hong Kong
1993 - As actor, "Dairy of Psycho", performance by People Theatre, Hong Kong
1996 - As actor, "Story of Story", performance by People Theatre, Hong Kong
1997 - As actor, "Untitled", performance by Four of Us, Hong Kong
- As actor, "Who got Amnesia? Be Emperor Tsang not", performance by The Outcry Streetwise, Asia Meets Asia '97, Tokyo
1998 - As actor, "Hong Kong Fifty Years Bug", at Tokyo and Senda, Asia Meets Asia '98 performance by Clash Theatre Group
1999 - As actor, "Death of June", at Shouson theatre, performance presented by Asian People Theatre Festival Society, Hong Kong
- As Project-assistant, "All that Jazz", Artist-in Residence Scheme 1999/2000 at Sheung Wan Civil Centre
2000 - As facilitator, giant puppet workshop, ADA
- As curator, Actor, "Unbearable Dreams", Hongkong-Tokyo Image Theatre Project, Tokyo and Hong Kong
- As facilitator, SAORI weaving Arts project for Bui Oi School
2001 - As Artistic Director, "Impro On Inner Stories", performance, Sheun Wan Civic Centre Theatre, presented by Clash Theatre Group
- As organizer, Asia Meets Asia Theatre Festival 2001, Hong Kong
- As actor, "Impro on Children at War", at Art for Peace Day, by Art for Peace Association, Hong Kong
2002 - As facilitator, Stories Making Project Tour 2002 for Hong Kong Primary School
-As facilitator, improvise workshop for the Research and Development (R&D) Project for the Development of Gifted and Talented Students in the Visual Arts
-As actor, "Image of Death of June Fourth", performance in concert Dizzidenza, by Artivist.
2003 As co-director, "Unbearable Dreams 2" co-production with Tokyo-based theater and Taipei-based theater, in Tokyo & Taipei.
2004 As director, "Dreaming Landscapes", performnance of Chosen Power members in Taipei
2005 As actor , "Happy Birthday" , DA-M performance production in Tokyo
As director, "Unbearable Dream 3", performance, Studio Theatre, Hong Kong Cluture Centre
As project manger, "The 1st Hong Kong Improvised Performance Festival"
As director, "Dark Dreams", performance in Taipei
2006 As director, " Meeting with Godot", at Samuel Beckett Centennial Commemoration Festival in Taipei
   

1998 -参加公演 "五十年蟲症 Hong Kong Fifty Years Bug",( アジア・ミーツ・アジア) (東京・仙台)
1999 - 参加公演"死の6月 Death of June",アジア民衆演劇祭( at Shouson theatre)
2000 -共同公演  "Unbearable Dreams",( アジア・ミーツ・アジア) 東京/香港にて公演
2001 - 公演 "Impro On Inner Stories", ( at Sheun Wan Civic Centre Theatre)
        - 参加公演 Asia Meets Asia Theatre Festival 2001,に参加、香港にて開催
    - 企画・参加 "Impro on Children at War",( at Art for Peace Day, 香港平和芸術協会 主催)
2002 - 企画・参加 <小学生のための、即興物語創作プロジェクト・ツアー>l
    公演 "Image of Death of June Fourth", (concert Dizzidenza, by Artivist.)
2003  共同公演"Unbearable Dreams 2" (アジア・ミーツ・アジア 東京と台北で公演)i.
2004 , 公演"Dreaming Landscapes", performnance of Chosen Power members in Taipei
2005  共同公演"Unbearable Dream 3", (アジアミーツアジア。東京と香港で公演)
,     主催"第1回香港即興行為際”(香港文化センター)
    公演"Dark Dreams",(台北)
2006  参加公演"Meeting with Godot",(サミュエル ベケット百年祭(台北i)参加)
2008 東アジア4都市共同公演『魯迅・狂人日記』(上海・香港・台北・東京)



P.S.
I , Virginia and Man Lee will go to Tokyo for performance. Tom

Tong Szeフォン、芸術的なディレクター、衝突劇場グループ
彼は、香港ピープル劇場の創始者のうちの1人です。香港in1981で実行し始めました。彼は、会員ブラックバード(1985〜1993の間の岩バンク)でした。彼は、Clash劇場Group(1998年のパフォーマンス総体的なグループ)を設立しました。

劇場ポートフォリオ
1981 - 俳優/メンバー(1984〜1997)として」、ピープル劇場(香港1983)によるパフォーマンス - 俳優、「香港1997」、ピープル劇場によるパフォーマンスとして、香港1985 - 俳優、「票」、ピープル劇場によるパフォーマンスとして、1985〜93香港 - Vocalist/Er呉として、ブラックバード、ロックバンド、香港1993のメンバー - 俳優、「Psychoの酪農」、ピープル劇場によるパフォーマンスとして、香港1996 - 俳優、「ストーリーの物語」、ピープル劇場によるパフォーマンスとして、香港1997 - 俳優、「Untitled」、UsのFourによるパフォーマンスとして、香港 - 俳優として、「誰が、Amnesiaを得ましたか?ツング天皇であるために」、Outcry Streetwise、アジアMeetsアジア'97、東京1998による公演、 - 東京とセンダ(Clash劇場Group 1999によるアジアMeetsアジア'98パフォーマンス)の俳優(「香港Fifty Years Bug」)として - Shouson劇場の俳優(「6月の終わり」)として、パフォーマンスはアジアのピープル劇場Festival協会(香港)によって現れました - プロジェクト-アシスタント(「そのようなすべてのジャズ」)として、SheungのArtist-in住居計画1999/2000が、市民のセンター2000を蒼白にします - 手助けする人、巨大な操り人形ワークショップ、ADAとして - 管理者、Actor、「耐えられないDreams」、香港-東京Image劇場Project、東京と香港として - 手助けする人として、Artsを織っているSAORIは、Bui Oi School 2001のために突出します - Artisticディレクター、「Impro On Inner Stories」、パフォーマンス、Sheun Wan Civic Centre Theatreとして、Clash劇場Groupによって示されます - オーガナイザー、アジアMeets Asia Theatre Festival 2001、香港として - Peace協会(香港2002)のためのアートによって、Peace Dayのためのアートの俳優(「戦争のChildrenの上のImpro」)として - 手助けする人(香港小学校のためのStories Making Project Tour 2002)です-、As手助けする人は、Visual ArtsでGiftedとTalented Studentsの開発のために、Researchと開発(研究開発)Projectのためにワークショップを即席につくります-As俳優、「6月のFourthのDeathのイメージ」、コンサートDizzidenzaのパフォーマンス(Artivistによる)。
東京と台北の2003人のAs共同指揮者、東京に基づく劇場と台北に基づく劇場による「耐えられないDreams 2」共同制作。
2004人のAsディレクター、「Landscapesを夢に見る」こと、台北2005 As俳優のChosen Powerメンバーのperformnance、「ハッピーバースデー」、東京でのDA-Mパフォーマンス生産
ディレクター、「耐えられないDream 3」、パフォーマンス、Studio劇場、香港ClutureセンターAsプロジェクトまぐさ桶、「第1の香港Improvised Performance Festival」Asディレクター、「暗いDreams」、台北のパフォーマンスとして
2006 台北のサミュエルベケットCentennial Commemoration Festivalで、「ゴドーに会っ」て、ディレクターとして
Zhao Chuan was born in Shanghai in 1967. He is a writer,
theatre worker and artist. His writing including fiction, play, screen play
and art critic etc. The theatrical works were wrote or directed by him
included: Madmen Story (2006), 38th Parallel in Taipei (2005), Black Hole 3
(2005),and The Face of Toilet (2002) etc. Those were performed in Mainland
China, Taiwan, Hong Kong and Korea. Zhao Chuan is the founding member of
Shanghai theatre group Grass Stage. He had published two fictions: Yuan Yang
Hu Die (The Mandarin Ducks and Butterflies) in 2003 and He Wo Qu Ou Zhou (Go
with Me to Europe) in 2006; three books of essays in year 1995, 2000 and
2004, one in Chinese contemporary art history called Shanghai Abstract Story
in 2006 and a photography collection in 1995. He was awarded Taiwan's
prestigious Lian He Wen Xue (Unitas) New Fiction Writer's Prize, and
received Residencies and Grants. He writes columns and is regularly
published in the major newspapers and art press in Mainland China and
Taiwan.


チャオチュウアン、1967年上海生まれ。彼は、劇場で働きながら、作家、アーティストとして活躍。小説、戯曲、映画台本や批評を著すとともに、いくつかの演劇を演出してる。:Madmen Story (2006), 38th Parallel in Taipei (2005), Black Hole 3
(2005),and The Face of Toilet (2002) etc.これらの作品は、中国本土、台湾、香港と韓国で公演される。彼は、上海劇場グループグラスStageの創立メンバーとなり、2つの公演を発表。Yuan Yang Hu Die (The Mandarin Ducks and Butterflies) in 2003 and He Wo Qu Ou Zhou (Go with Me to Europe) in 2006;他、中国現代芸術史に関する三つのエッセーを1995、2000と2004年に著している。彼は台湾で名声あるLian He Wen Xue(Unitas)の新作家賞を受賞。近年は中国本土や台湾の主要新聞や芸術雑誌などにコラム等を執筆している。


7
東アジア4 都市共同プロジェクト演劇公演『狂人日記』

大橋宏(東京劇団DA・M代表/Asia meets Asia 代表演出家)
1978 年より1985 年まで、『早稲田「新」劇場』を旗揚げ主宰。この間、シェイクスピア、ワイル
ド等の古典戯曲やS.ベケットのテキストを現代的に再構成し不条理な笑いと狂気を浮き出す批評
的創作活動と展開。1986 年、前劇団を発展的に解散し、近代演劇の超克を目指しDA・Mを設立。
1987 年。88 年とNY 短期滞在(ACC 助成)を経て1988 年より自らの劇団が運営する小劇場<プ
ロト・シアター>を拠点に、継続的な実験演劇活動を開始。既存の演劇方法から離れ、身体性を軸
にする<即興様式の確立>目指し、始原性と現代性を融合する舞台構成にて未知の劇的想像力を開
拓する舞台活動を継続している。また97 年よりAsia meets Asia フェスティバルを企画開催し、
アジア現代演劇との国際交流活動を展開している。
1986.7. DA・M公演利賀国際演劇フェスティバル参加公演
1987.'88. ニューヨーク演劇研修・夏期(A.C.C.助成)
1988〜92 DA・M<コンポジション・シリーズ>Vol.1〜12
1992〜95 DA・M<実験演劇シリーズ>Vol.1〜22
1994〜95 DA・M連作『夢』第1〜3 番
1995.10. DA・M『それは私の夢じゃない』仙台演劇祭参加
1997.7〜8. 1997〜 DA・M [aruku] アヴィニョン演劇祭off 参加
Asia meets Asia の開催。97,98,2001,2003,2005 と継続
1998.31999.3. ライフ・シリーズVol.5.6DA・M『IL VULCANO』
2000.10〜11. 日香共作『Unbearable Dreams』香港・東京公演
2002.4. アジア現代演劇調査(国際交流基金)に参加
2002.9. Laokoon Summer Festival 招聘公演独ハンブルグ
2003.11 アジア共同公演『Unbearable Dreams2』東京台湾公演
2004.4/9キルギスタン演劇祭Peace and Respect 招聘公演/インドネシア・アートサミットW招聘公演
2005.3/.11 DA・M『はっぷぴーばーすでい』公演香港1st Improvised Preforming Art Festival に参加
2005〜6.『SとCの隙間とカケラ』(オクターブミルボー「小間使い日記」)3 連作