Asia meets Asia Vol.6 2010              Back to Japanese  English
Profile of Participants 
■Al-Khareef Theatre Troupe  ■Collaboration Project Unbearable Dreams5 〜Hope



 
 Al-Khareef Theatre Troupe  
 


An independent theatre Troupe established 2006, Directed by Ramez Alaswad (Actor, managing/Artistic director) and Mr. Nawar Bulbul (Actor, Artistic director) in it’s residency in Damascus-Syria.
 

- The Troupe is heading to produce theatre shows depend on the human power, it believes that the actor is the first thing which matters. Starting from the belief that the human power is the deepest and the most competent in showing and raising the ideas which the Troupe is trying to show and analyze throw its productions.
- The Troupe took for itself a social path which holds a criticized style and a political dimension, it ask questions and try to go through the human inside which is the first step in forming the society.
- The Troupe tries to follow the simplicity in it's play's ideas, but in an artistic context which has to be build on a modern dramatic methods which analyses and combines the facts we live and it's causes, results and details.
- The Troupe is trying to achieve High quality not just of the shape or the kind of the ideas, but of being forerunner in the field of artistic research in the tow levels of Acting, Directing and the other artistic elements, which lead through the perfection of the theatre performance…it holds the experimental obsession in acting methods, and breaking the stereotypes and the clichés, and go through modern acting methods which go with the coming text.
- The Troupe is always experiencing, it's not a place to make success as necessary, but it exists to experience and search for whatever it is creative, innovative and original, away of any other calculations.

2006年に演出家Ramez Alaswad Nawar Bulbul(ラーミズ・アルアスワド・ナワル・ブルブル)が、シリアのダマスカスで設立したインディペンデント劇団。

-       彼らは、人間の力に依拠した演劇作品を創り出すことを目指している。彼らが作品を通して表現し分析しようとする理念を、最も深く最も適格に現し高めるのは人間の力であるという信念に基づき、俳優が最も重要であると考えている。
-       彼らは、批判されるスタイルと政治的側面を持って社会と関わる道を選んだ。疑問を投げかけ、社会を形成する最初のステップたる人間の内部に入り込もうと試みる。
-
      
戯曲の理念に関してはその明解さを追求しようとしているが、芸術的コンテクストについては、現代演劇の方法論に基づいて、私たちの生の事実と、その大儀や結果や詳細を分析し組み合わせ、構築しようとしている。
-
      
彼らは、思想の形や種類として質が高いというだけでなく、演技と演出という二つのレベル、およびその他の芸術的要素の研究分野の先駆者としても質の高いものを目指し、完成された演劇パフォーマンスに到達しようとしている。演技メソッドにおける実験的精神を持ち続け、ステレオタイプや決まり文句を打破し、新しいテキストにふさわしい現代の演技メソッドを実践している。
-
      
アル・ハリーフ シアター・トゥループは、常に経験し続けている。それは必ずしも成功の場ではなく、予測を超えた創造的、革新的、独創的な何かを経験し探し求めるために存在している。


The Groups Works:

•“A Feast Night Dream” (2006) performed at:


-Damascus Opera House. April 2006.
-Damascus National theatre. February 2007.
-Amman international theatre Festival. April 2006.
-(Al-Mawsam) Beirut. June 2006.
-Midland international theatre festival, Texas, USA. July 2006.
Where it got 4 awards (Excellence in Acting for both actors of the show, The Backstage award and The Props, Scenery, light and sound award)
-On the Stage of Al-Marsa in Al-Abdalia in Carthage international festival of Arts. August 2006.
-Esplora 3d international festival for contemporary theatre, Septembre/2006.
-Damascus National theatre for a run in February, 2007.
-Festival of Theatre and Mediterranean Cultures, Casablanca, Morocco, April 2007.
-(Apostrof 09) International Festival of Independent and Amateur Theatres, Prague, Czech, June-July 2007. Where it got the 2nd prize of the festival (Audience Vote).
-Girona International theatre festival, Catalonia, Spain 2007.
-Mont-Laurier International theatre festival, Quebec, Canada, 2007. Where it got the prize of the best actor for (Nawar Bulbul) and the Nomination for best actor prize (Ramez Alaswad) and the Nomination of the Best Production.
-Yakumo International Theatre Festival, Yakumo, Japan, 2007.
Where it got the prize of the Outstanding Lead Actor (Ramez Alaswad).
-he Oriental Week, Winterthur, Switzerland. May, 2008-06-18

A Performance By: Nawar Bulbul & Ramez Alaswad.
Based on the idea of: Abd Elhekim Marzougue.
 

▲Top
•“The Solitary” new production of (2008)


-The second Homs workers theatre festival, May 2008.
-The Oriental week, Winerthur, Switzerland, May 2008.
-Liverpool International Theatre Festival, Nova Scotia, Canada, May 2008, where the Performance got the tow awards of: The Outstanding International Production and The Outstanding Actor in a main role (Nawar Bulbul).
-Damascus Capital of Arab Culture 2008, A Run for 10 days.
-Damascus International Theatre Festival, December 2008.
-Apostrof International theatre Festival, Prague, Zcech 2009, where it got the 1st audience prize.
-Mont-Laurier International Theatre Festival, Quebec, Canada, 2009, where it got the following awards:
-Best Production Award.
-Best Actor Award (Nawar Bulbul).
-A Nomination to the Best Actor Award (Ramez Alaswad).
-A Nomination to the Best Scenography Award.

Duration: 50 Minutes.
Produced By: Al-Khareef Theatre Troupe.
Written and Acted By: Nawar Bulbul & Ramez Alaswad.
Director: Ramez Alaswad.
Language of The Show: Arabic (Syrian), English Subtitled.
Stage manager: Iass Oaishek.
Technician: Ghareb Alhammoud.

 
▲Top
Nawar Bulbul

-Born: Homs-Syria 1973.
-Graduated from the High Institute of Drama-Acting Damascus – Syria 1998.
-Worked as an actor in many performances of the High Institute Company, besides working as an actor in the First Opera in Syria (Dido & Enias) 1995.
-Working as an Actor in the National Theatre Company in Damascus.
-Worked as an actor in many play of (Al-Raseef theatre Group) which performed in Damascus, London, Rome, Cairo, Carthage, Beirut, Prague, Amman and Japan.
-Working in many Syrian and Arabic TV drama series and movies.
-Nominated in Lift London and Carthage theatre festival to the prize of best actor of his role in the play (Ismail Hamlet).
-Started to work as a theatre Director in 2000 when he wrote and Directed Monodrama (Small World) which got the Prize of the Best Actor in Iran Zamen Theatre Festival – Iran 2003.
-Got the Award of The Best Actor in Mont-Laurier international theatre festival, Quebec, Canada (2009).
-Got the Award of excellence in acting in Midland international theatre festival, Texas, USA (2006).
-Got the prize of the best theatre text in the competition of the National Theatre – Syria 2003 in His Text (Jadal).
-Got the Prize of the Best Actor in Mont-Laurier international theatre festival, Quebec, Canada, 2007, for the role of (Shaddad), (A Feast Night Dream).
-Got the Award of The Outstanding Actor in a main role for his role in (The Solitary) in Liverpool International Theatre Festival, Liverpool, Nova Scotia, Canada, May 2008.
-Working as an actor in TV and Movies of Syrian and Other Arab Productions since 1998.
-A Founder, Actor and a director in (Al-Khareef Theatre Troupe) in Damascus-Syria.
-Honored in the thirteenth Damascus theatrical arts festival 11-2006.
-A Member of The syndicate of Artists in Syria.

 
▲Top
Ramez Alaswad

-Born: Damascus 1976.
-Graduated from the High Institute of Drama-Acting Damascus – Syria 1998.
-Worked as an actor in many performances of the High Institute Company, besides working as an actor in the First Opera in Syria (Dido & Enias) 1995.
-Working as an Actor in the National Theatre Company in Damascus.
-Worked as an Actor in many performances at the Military Theatre – Damascus.
-Working in many Syrian and Arabic TV drama series and movies.
-Participated in many theatre festivals around the world: Amsterdam 12th theatre festival, Silk Road Festival-Germany, First American Universities Theatre Festival-Lebanon. Danish Youth Council Contact Seminar-Cairo, Amman international theatre festival-Jordan, Carthage international arts festival-Tunisia, Midland international theatre festival-USA, Esplora 3d International festival of contemporary theatre-Italy, Festival of Theatre and Mediterranean Cultures, Casablanca, Morocco, April 2007, (Apostrof 09) International Festival Of Independent and Amateur Theatres, Prague, Czech, June-July 2007, Girona International theatre festival, Catalonia, Spain 2007, Mont-Laurier International theatre festival, Quebec, Canada, 2007 and Yakumo international theatre festival, Yakumo, Japan, 2007. Beside many workshops with international Theatre Companies such as (Grid Iron Theatre Group) in Beirut.
-Got the Nomination to the Best Actor Award in Mont-Laurier international theatre festival, Quebec, Canada (2009) for his role (Mhanna) in (The Solitary).
-Got – as a director of (The Solitary) – the Best Production Award in Mont-Laurier International Theatre Festival, Quebec, Canada (2009), and the Nomination to the Best Scenography Award.
-Got the Award of excellence in acting in Midland international theatre festival, Texas, USA (2006).
-Nominated for the Prize of the Best actor in Mont-Laurier international theatre festival, for the role of (Abu Arab), (A Feast Night Dream).
-Got the prize of the Outstanding Lead Actor in Yakumo International Theatre Festival, Yakumo, Japan, 2007, for the role of (Abu Arab), (A Feast Night Dream).
-Got the prize of The Outstanding International Production as the director of (The Solitary), Liverpool International Theatre Festival, Nova Scotia, Canada, May 2008.
-Working as an actor in TV and Movies of Syrian and Other Arab Productions since 1998.
-Teacher assistant of Movement and Rhythm in the High Institute of Drama – Damascus 1999-2000.
-Drama Teacher at the Summer Campaign of the (DCS) American School in Damascus 2005.
-A Manager Director, Actor and a director in (Al-Khareef Theatre troupe) , Damascus-Syria.
-Honored in the thirteenth Damascus theatrical arts festival 11-2006.
-A Member of The syndicate of Artists in Syria.
▲Top

 

 

 Unbearable Dreams5 〜Hope  

Ahmad zia Murad &Mahmood Shah Salimi   
Exile Theatre (Afghanistan)

An ensemble theater established in 2000 in Peshawar, Pakistan, by several Afghan theater, cinema and TV artists and writers who were forced to leave Afghanistan when the Taliban forbade all arts. The organization was established to rehabilitate the theater arts while in exile, and during that period they created six programs including 15 short and long plays.  In Spring of 2002, the activities of the Theater were stopped by the Pakistan police and intelligence departments during their last performance in Pakistan due to its political content. Company works feature political, social, economical and cultural problems and the crisis of identity, and uses verbal theatre, mime and music. 
After the interim government was established in Afghanistan, Exile Theatre returned to Kabul and set up its first productions – In the Mirror and Garden Party – in Kabul, in collaboration with the American company, Bond Street Theatre in June-July 2003, using a non-verbal, physical, abstract style.  Their second production, The Search, was held on October 7, 2003 – Arts Day in Afghanistan.  The content of this production talked about the search of mankind for historical formations, the triangle of religion, politics and money, and was also accomplished with a non-verbal style.
Exile Theatre uses different art genres to convey its message and ideas from the artistic schools of realism, expressionism and symbolism.  Exile Theatre is primarily a dynamic theater rather than a narrative and static theatre and uses the genres of photography, cinema, dance, acrobatics and sport in its works and training programs.  Due to its style and focus, Exile Theatre is alternative and experimental in relation to traditional theater in Afghanistan.

エグザル・シアター
2000
年にパキスタンのぺシャワールで設立されたアンサンブル・シアター。タリバン政権があらゆる芸術を禁止した際に強制出国させられたアフガニスタンの複数の劇団、映画・テレビのアーティストや作家達から成る。難民生活の間に劇場芸術を復興するために、この組織が設立された。この難民生活の中で、彼らは長短合わせて15の芝居を含むプログラムを6つ創作した。2002年春、パキスタンで最後の公演を行っている最中に、その政治的な内容のためにパキスタンの警察及び情報局に演劇活動を止められた。彼らの作品は、政治、社会、経済、文化の諸問題やアイデンティティーの危機を取り上げている。言葉による演劇の他、マイムや音楽も用いている。
アフガニスタンに臨時政府が樹立した後、エグザイル・シアターはカブールへ帰還。
20036月から7月にアメリカのボンドストリート・シアターとコラボレーションを行い、カブールでの第1回作品として、言葉ではなく身体による抽象的なスタイルを使った「イン・ザ・ミラー」及び「ガーデン・パーティー」を制作した。第2回作品「ザ・サーチ」は、2003107日、アフガニスタンの「芸術の日」に上演された。この作品は、歴史的組成物、宗教・政治・金の三角関係を探求する人間について、これも言葉によらないスタイルで作られた。
エグザイル・シアターは、様々な異なるジャンルの芸術を用いて、リアリズムや表現主義や象徴主義といった芸術の諸流派から、そのメッセージと見解を伝達しようとする。本来、物語を語る静的な演劇というよりは、ダイナミックな演劇であり、写真や映画、舞踏、アクロバット、スポーツなどを作品及びトレーニング・プログラムに使用している。そのスタイルとテーマ故に、アフガニスタンの伝統演劇との関係においてオルターナティブ(新しく)かつ実験的である。


▲Top

Ishtar Al-Mafraji
Iraqi stage actress from the Netherlands. Born in Iraq - Baghdad 1971. Got a bachelor's degree from the Academy of Fine Arts - Art Education in 1993. Since 1996, she moved to the Netherlands, there she worked in the field of media and especially on the radio as a programs maker, as well as to her concerns and attempts at art and theater.
1989-1993 during her studying in the Academy she had many participations in the theater as an actress (Iraq). 2001 The Unstable Balanced" with Dutch group (theater op location,Drang) as second role actress, (Netherlands). 2003 "Figures from Iraq) with Iraqi NAAS group as main role actress, (Netherlands,Japan), also in Asia meet Asia she offered a workshop about the return to Home country.
 

イシュタル・アル=マフラジ
オランダ在住のイラク人舞台女優。1971年イラク、バグダッド生まれ。1993年アカデミー・オブ・ファインアーツ、芸術教育で学士号取得。1996年からオランダに暮らし、芸術および演劇に携わると共に、メディア、特にラジオの分野で番組制作の仕事をしている。
1989 – 1993年 (イラク)アカデミー在学中に女優として数多くの舞台に参加2001年(オランダ)オランダのグループ(theater of location, Drang)と共に “The Unstable Balanced”に準主役女優として参加2003(オランダ、日本) イラクNAASグループの"Figures from Iraq”に主演女優として参加。また、アジア・ミーツ・アジアで母国への帰還についてワークショップを開催。


▲Top

Archana Kumar

began her love affair with dance more than 2 decades ago. She
is extensively trained in Kathak-north Indian classical dance and modern dance (fromSeattle). She has also had some of years of training in Yoga and Kalaripayattu-South Indian martial art form. Her love for improvisation began in early 2003. Ever since she has been creating independent solo works that are experimental, rich in cultural pluralism and heavily influenced by philosophies of Butoh, classical Indian dance with the physicality of modern dance techniques. Almost all of her works stem from her personal journey as a female immigrant and native of India. She lived in Seattle/Chicago, USA for 10 yrs and currently teaches and resides in Bangalore, India.

アーチャナ・クマール
ダンスに心を奪われてから20年以上たった現在、北インド古典舞踊であるカタックダンス、シアトルでのモダンダンスと幅広く活動している。更に、ヨガやインド南部の武術カラリパヤットの経験も持っている。2003年初めに即興の魅力に目覚めて以来、独立したソロ作品の創作活動を行っている。彼女の作品は、実験的かつ文化的多元性に富み、舞踏やインド古典舞踊の影響を強く受け、モダンダンスの技法の身体性を備えたものである。そうした作品のほとんどは、インドに産まれた移民女性としての彼女の人生から生まれたものである。シアトルとシカゴに10年暮らした後、現在はインドのバンガロール在住。


▲Top
 


Zhao Chuan
 
Shanghai
 
was born in Shanghai. He is a writer and theatre worker based in Shanghai, China. He founded a theatre group Grass Stage In 2005. Under his guides, this non commercial, self educated and collective theatre group was focused much attentions in the economical booming China, for their fresh thinking of against the conventional mode of theatre production and valued independent power from the mass community. He is mastermind the group’s activates, and is the director of their productions performed in Mainland China, the Hong Kong and Taiwan regions, Korea and Japan. Zhao Chuan was also awarded Taiwan's prestigious Lian He Wen Xue (Unitas) New Fiction Writer's Prize in 2001. He was a recipient for several arts residencies and grants. He has published 7 books including novels, essays, photography collection and history of Chinese contemporary art.

 
上海生まれ。演劇人、芸術評論家、フィクション・ノンフィクション・芸術史作家。
2005年、劇団Grass Stageを設立。彼が指導するこの非商業的、独学の共同体である演劇集団は、従来の演劇に対抗するその新鮮な考え方や最先端芸術の模索で、経済的急発展を遂げている中国国内の注目を集めた。劇団の活動を立案すると共に、中国本土や香港、台湾、韓国、日本での公演をプロデュース・演出。2001年、台湾の権威あるLian He Wen Xue (Unitas) New Fiction Writer's Prizeを受賞。数々の芸術研修プログラムや交付金を受けている。彼はまた、小説、エッセイ、写真集や中国コンテンポラリーアート史など7冊の本を出版している。


▲Top


Feng Zi 
Ge Wei 
Shanghai
Theatre worker and researcher of the history of cinema, Lee-chun Yao took over as the director of Body Phase Studio in 2007, and is presently director of Guling Street Avant-garde Theatre. He was producer and co-producer of several other theatre events including Asia Pacific Little Theatre Festival (2003) and “Lu Xun 2008” at the 2008 Asia Meets Asia in Taipei. In addition, he is the programmer director for Sixth Sense in Performance Arts Festival and Taipei International Performance Art Festival. Yao also writes and directs theatre works.

1980年上海生まれ。現在も上海在住。事務職や技術職、ギャラリーで働いた経験もあり、書店経営の経歴もある。現在はフリーのシアター・アーティストであり新進の劇評家でもある。2006年から上海の演劇活動に多数参加。同年、劇団Grass Stageに加入。Madmen Story The Little Societyといった作品で中国本土の各都市をはじめ、台湾、香港でも公演を行っている。彼はまた、The Game I Cadge Discussingといったソロ・パフォーマンス作品も創作している。2009年および2010年に上海で開催された Mecoon Fringe Festivalではオペレーションディレクターを務めた。


▲Top


YAO Lee-chun
  T
aipei
Theatre worker and researcher of the history of cinema, Lee-chun Yao took over as the director of Body Phase Studio in 2007, and is presently director of Guling Street Avant-garde Theatre. He was producer and co-producer of several other theatre events including Asia Pacific Little Theatre Festival (2003) and “Lu Xun 2008” at the 2008 Asia Meets Asia in Taipei. In addition, he is the programmer director for Sixth Sense in Performance Arts Festival and Taipei International Performance Art Festival. Yao also writes and directs theatre works.

舞台製作。映画史研究者。2007年にボディーフレーズスタジオの監督を後任。現在、牯嶺街小劇場の監督を務める。2003年アジア太平洋小劇場芸術祭、2008年台北で行われたアジアミーツアジアの「魯迅2008」をはじめとして数々の舞台を製作、また共同制作者として携わっている。最近はシックスセンスパフォーマンスアートフェスティバル、台北国際パフォーミングアートフェスティバル2007の総監を務める。他に多くの脚本、演出などにも力を入れている。


▲Top


Wang Yung-hung  Taipei
Born in Taipei in 1984, Wang got a bachelor's degree in theater. He starts to work as a director, performer and stage designer in theatre. Besides, he also creates rock music and video art. Wang now is working at Guling Street Avant-garde Theatre.


王永宏 

1984年生まれ。演劇学科卒業後、演出家、パフォーマー、舞台美術として演劇活動を開始。その他、ロックミュージックやビデオアートも創作。現在は、王墨林が芸術監督をつとめる「Guling Street Avant-garde Theatre.」にて働いている。


▲Top


Watan UMA
  
Taipei
Born on April 18, 1958, UMA is a member of the Atayal tribe from Jianshih Township, Hsinchu County. He graduated from the Department of Political Science, Political Warfare College. He started to participate in the organisation of performance art festivals in 2000. Releasing No Photography in 2004, he was then invited by the NIPAF (2004, 2006), TIPAF (2004 & 2005), Macau International Performance Art Festival (MIPAF), Making Relationship??!!, Performance: Asia: Program for Chile, Argentina and Uruguay, Open International Performance Art Festival, DaDao Live Art Festival in Beijing and so on. He performed in several theatre works including “Lu Xun 2008”.


瓦旦 塢瑪

1958年生まれ。台湾の少数民族の中の一つ、泰雅族原住民。水田部落という劇団の芸術総監。2000年から国際パフォーミングアートフェスティバルの製作に携わり、2004年に発表した「No Photography(禁止撮影)は台北華山で初演された後、NIPAFNippon International Performing Art Festival2004,2006,TIPAF(台北)2004,2005,MIPAF(マカオ)Making Relationship(中・台芸術家交流)、チリ、アルゼンチン、ウルグアイの芸術祭2005,アイルランド芸術祭2005、北京大道ライブフェスティバル2006、オープンインターナショナル芸術祭(北京)2007、アジア身体表現芸術祭(上海)2008、など数多くの芸術祭に招待される。また、「魯迅2008」などを始め、多くの作品に出演している。


▲Top


Kuan Chen-yin
 
Taipei
Kuan Chen-yin, born in Hengchuen, a township in the most south of Taiwan. She got her graduate degree in sociology in 2009. She is member of the Assignment Theatre Group. In 2006, she was a selected theatre worker for East Asia People Theatre Trainer’s Training Workshop in Southern Korea. She has joined tours to perform in Busan, Beijing, Avignon. She performed in Asia meets Asia collaboration “2008
Lu Xun  (aka A Madman’s Dairy) ” in Taipei in 2008

.
關晨引 
台湾の最南端都市(
Hengchuen)生まれ。2009年に社会学学士を得ている。2006年に、韓国の「East Asia People Theatre Trainer’s Training Workshop」の運営者に選ばれ、プサン、北京、アヴィニョンのツアーに参加。2008年のAsia meets Asia東アジア4都市連続公演「魯迅・狂人日記」台湾公演に参加している。


▲Top

Chu Sau Man, Virginia 朱秀文,  Hong Kong
actress, creative arts facilitator, taiko drumer, she is one of founder of Clash Theatre Group. Her recent theatre works: "Interaction: Sexual Harassment", "Who got Amnesia? Be Emperor Tsang not", "Hong Kong 50 Years Bugs",
Jam Era”, “Love Letter”, “Impro on Inner Stories”, “Unbearable Dreams 1-4”, “Black Hole III”, “This Bird... ”, “Dark Daydreams” and “Meeting with Godot”.


湯時康  Tong Sze Hong  Hong Kong
1981年より香港の民主化運動を率先する演劇活動に係わる。現在、劇団Clashを設立し、企画や演出として、街頭演劇、フォーラム劇場、人形劇、車椅子ダンス、Action Theater、音楽演劇等、多岐にわたる活動を展開。。最近作は、Meet with Godot (2005), 2005年、第一回香港即興演劇祭を立ち上げる・。アジアミーツアジアには発足より係り、近年は2008年東アジア4都市共同創作巡演公演「魯迅・狂人日記」、2009年“Unbearable Dreams 4~ LostHome”と共同企画する。



原田拓己
Takumi Harada
‘84
年より舞踏家宇野萬氏に師事。現在ソロ活動と共に、国内外の舞踊、演劇、映像作品に参加。昨年からジプシースイングギタリスト清水貴史氏とバーやライブハウスにて作品「金魚」を展開中。今夏から新作「山すそ」を予定。山裾に何をか覆いつぶさんと地肌を伝い深呼吸せり


 中島彰宏  DA・M
1973
年横浜に生まれ 、多摩美術大学在学中に演劇を始める。1999年より研修生を経て2001年から劇団DAMの劇団員として活動する。以後Asia meets Asia にも参加し、2000年「Unbearable Dreams 1」より出演する。ソロ公演では2006年「Zatoichi抄」、2009年アーティストととのコラボレーション2009年「断続的対話」、2010年「Earnest Struggle with Buddha」を行っている。


 千賀ゆう子 Yuko Senga
1982
年、千賀ゆう子企画設立。自身による企画、構成、演出、出演による作品の上演を東京を拠点に国内外に展開。古典から前衛まで幅広い視座を持ちつつ、言葉と身体性を問い直す実験的な舞台活動を継続。金沢、新潟、仙台、岐阜、京都、高岡等との交流も十年以上、各現場からゲストとして多彩な顔ぶれを迎えるなど、ユニークな活動を続けている。国外では1995年よりポーランド・韓国・ギリシャ等の招聘公演、ワークショップ多数、本質的な交流を目指している。(ポーランド、クラコフ在住の演出家アンジェイ・サドフスキー氏との共同作業も進行中。)「語り」の分野での公演も多い。平家ゆかりの京都・長楽寺で、語り建礼門院を十年間語った実績を持つ。20055月、長楽寺にて上演予定。平家を語るのワークショップも六年目に入る。その他、朝日カルチャーセンター講師として10年以上の実績を持ち、現在、東京アナウンス学院・武蔵野大学三鷹サテライト教室講師他、横浜、金沢、仙台等、東京以外でも広く朗読・語りを教えている。


 八重樫聖 Hijiri Yaegashi  DA・M
1980
年、哥以劇場(主宰・演出:樋口隆之、作家:岸田理生)入団より演劇活動開始。
1982
年演出和田喜夫、作家岸田理生共同主宰の岸田事務所+楽天団、創立に参画.1993年退団までの全34作品参加、29作品出演。退団後、フリ-として活動。企画公演出演及び他劇団客演で活動。このフリー期間、96年よりDAM作品へ参加、2000年まで、DAM全作品に出演。2000年、正式にDAM劇団員となる。Asia meets Asia へは、1997年発足より2010年まですべて参加・出演。現在は、2008年より、DAM公演以外の外部企画に参加し始め、本年は2回外部出演。


比屋定尚美 Naomi Hiyajo DA・M
2001
年北海道演劇財団附属TPS養成所入所、翌年卒業。その後札幌の劇団極に入団し舞台活動に参加。2008年上京。DA-Mには2008年番外公演『うたたね快楽宴〜河童の相談〜』より参加。アジアミーツアジアは今回が初めて。


 今井あゆみ Ayumi Imai   DA・M
1990
年故岸田理生に惹かれ演劇を志し上京。同劇団の新人等を経て‘98年よりDAMへ参加。以後海外公演やアジア交流活動にて精力的に活動。’02ラオコン演劇祭(ドイツ)、‘04キルギスタン演劇祭、インドネシアアートサミット等参加。2008年、2010年現代小説(、川上弘美作品)の上演を手掛ける。